Vilkår og betingelser

Når du foretager et køb på zenzshop.dk, drevet af ZENZ Organic Products ApS (herefter kaldet ZENZ) accepterer du samtidigt nedenstående handelsbetingelser.

Betingelserne gælder i de tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig og ZENZ. Vi anbefaler, at du læser disse betingelser omhyggeligt igennem, inden du handler på zenzshop.dk. 
Som kunde er det dit ansvar, at holde dig opdateret med de gældende handelsbetingelser. 

 

Ændring af vilkår og betingelser

ZENZ forbeholder sig ret til at revidere og ændre disse vilkår og betingelser fra tid til anden. Ændrede vilkår vil ikke blive annonceret, blot opdateret på denne side.

Du vil være underlagt de vilkår og betingelser, der gælder på det tidspunkt, du bestiller en vare fra os, medmindre ændringen skyldes, at vi er forpligtet ved lov eller statslige myndigheders indgriben, at ændre vores vilkår. I sådanne tilfælde vil tidligere ordrer bestilt af dig være underlagt disse opdaterede vilkår. 

 

Lovvalg og værneting

Køb af varer på zenzshop.dk er underlagt dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

 

Hvem er ZENZ

www.zenzshop.dk ejes og drives af ZENZ Organic Products ApS (efterfølgende omtalt som ZENZ). Virksomheden er registreret i Danmark under CVR nr.: 32 56 58 91, og har hjemme på følgende adresse: 

ZENZ Organic Products ApS
Guldbergsgade 29P
2200 København N
Danmark

E-mail: info@zenzshop.dk
Telefon nummer: +45 53538405

 

Aldersgrænse i forbindelse med handel på zenzshop.dk

For at handle på zenzshop.dk skal du være fyldt 18 år. Ved bestilling bekræfter du automatisk, at du er fyldt 18 år, eller at du handler med din værges accept.

 

Åbent 24 timer i døgnet

www.zenzshop.dk er så vidt muligt åben for handel 24 timer i døgnet. Der kan ske afbrydelser, som fx. kan skyldes systemopdateringer fra vores IT leverandør. Denne form for mindre afbrydelser vil som udgangspunkt ikke blive annonceret.
Længerevarende systemopdateringer vil blive annonceret til modtagere af ZENZ Nyhedsmail

 

Bestilling af varer

Du vælger de varer du ønsker at købe, og tilføjer den til den virtuelle ”indkøbskurv” ved at trykke på ”tilføj til kurv”. Du kan løbende rette i indholdet af indkøbskurven, ligesom du kan tjekke indholdet, og holde øje med prisen for alle valgte varer. Eventuelle ekstra omkostninger for fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet / lagt til total beløbet umiddelbart inden du skal betale.


Når du er klar til at afgive din ordre, klikker du på ”gå til kassen”, hvorefter du bliver bedt om at indtaste dit fulde navn, adresse, e-mail, telefonnummer, samt vælge betalings- og leveringsform. 

Hvis du har lavet en fejl ved afgivelsen af din ordre, bedes du straks kontakte os på mail: info@zenzshop.dk, så vil kundeservice hjælpe dig. Husk altid at kontrollere din ordre inden du godkender betalingen.

 

Ordremodtagelse

Når du har bestilt en vare hos ZENZ, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din ordre. Vær opmærksom på, at der først er indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en bekræftelse på, at ordren er accepteret og varerne er afsendt

Vi forbeholder os ret til at afvise din ordre. Det kan være på baggrund af, at varen ikke længere r på lager, eller hvis din betaling ikke er gennemført enten grundet tekniske fejl eller forkert indtastede oplysninger m.m. ZENZ kan ikke holdes ansvarlig for afviste eller annullerede ordre. Ligeledes gives der ej heller erstatning for ordre der afvises.

 

Betaling

Betalinger på zenzshop.dk sker ved brug af kreditkort. Du er selv ansvarlig for at de angivne kreditkortoplysninger er korrekte. 

Kreditkortoplysninger formidles via zenzshop.dk til PBS på en sikker og krypteret SSL- forbindelse. ZENZ har dermed ikke adgang til dine betalingskortoplysninger. 

Dit kort debiteres først i det øjeblik varerne er afsendt, og en bekræftelse på afsendelse er afsendt til dig på e-mail.


Der tages forbehold for udsolgte varer eller fejl i lagerstatus. Såfremt en bestilt vare ikke er på lager, og derfor ikke kan leveres, vil varen blive slettet fra din ordre og beløbet for den pågældende vare vil ikke blive trukket på dit kort.

 

Priser

Alle priser på zenzshop er inklusiv 25% moms og oplyst i Danske Kroner. ZENZ kan ændre priserne uden varsel. Dog vil de priser du ser på zenzshop være de gældende på købstidspunktet med forbehold for fejl og mangler.

 

Rabatkoder

Ved brug af rabatkoder gælder at der kun kan anvendes 1 rabatkode ad gangen. Det er ikke muligt at anvende rabatkoder på i forvejen nedsatte varer, årsklippekort, rabatkort, gavekort samt diverse gavepakker og særtilbud.

 

Levering

Vi tilbyder fragtfri levering i Danmark (Europa, Grønland, Færøerne og øvrige udland undtaget) ved køb over 299 DKK. Ved ordrer på 299,- og under tillægges fragt. Fragtprisen oplyses ved oprettelse af bestilling.


Alle ordrer sendes med PostNord, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og ZENZ. Pakken sendes uden omdeling til nærmeste postbutik. PostNord vil give dig besked, så snart din pakke kan afhentes i postbutikken. Du kan til hver en tid vælge, at få din pakke leveret til din adresse mod at betale for dette.
Vær opmærksom på, at leverancer til ikke brofaste øer i Danmark og udland kan tage længere tid.

Hos ZENZ bestræber vi os på en hurtig levering. Alle ordrer afsendes i løbet af 1-2 hverdage. I forbindelse med udsalg må der påregnes længere leveringstid.

Skulle der opstå forsinkelser hos vores fragtsamarbejdspartner kan ZENZ ikke drages til ansvar. 

Vær opmærksom på, at pakker sendt til en pakkebutik ofte er kun opbevares i en begrænset periode, hvorefter de sendes retur til ZENZ. Det er dit ansvar at hente din pakke i tide.

 

Risiko for varerne

Risikoen for varer bestilt på zenzshop.dk overgår til dig, når fortrydelsesretten efter 14 dage fra modtagelsen er udløbet. Er varen blevet beskadiget efter at du har fået den i hænde, bevarer du din fortrydelsesret, hvis beskadigelsen ikke skyldes uagtsomhed eller manglende omsorg fra din side. Husk at gemme original emballage, da varen ved evt reklamation eller skader skal returneres i original emballage.

 

Told og moms

Bestiller du fra et EU-land betales der dansk moms, men ingen told efter reglerne om varernes frie bevægelighed. Varer, som sendes fra ZENZ kan ikke sendes som en gave til lande uden for EU, i håb om at undgå lokal told og afgifter.

Bestiller du fra et land udenfor EU, kan der blive påført lokale skatter og told som ZENZ ikke kan drages til ansvar for, men til gengæld fratrækkes dansk moms. Hvis dette er tilfældet vil du blive kontaktet af fragtfirmaet. Vær opmærksom på, at dette kan forsinke forsendelsen en del, da varerne bliver holdt tilbage i tolden. Det er derfra dit ansvar at tage kontakt til fragtfirmaet og betale de påførte meromkostninger. 

 

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på zenzshop.dk har du altid 14 dages fortrydelsesret, som betyder at du har 14 dage til at meddele os, at du fortryder købet og derefter returnere varen til os.


Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en lørdag, søndag, helligdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare.


Husk at du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget. Dette gælder også for den emballage og de infoskilte, der er på varen. I nogle tilfælde kan der i varen, hvis den er blevet åbnet, dannes bakterier og dermed nedsættes holdbarheden. Såfremt varen er blevet forringet efter modtagelsen, vil der blive fratrukket en rimelig procentdel af varens oprindelig pris.


For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.
Du skal altså give os besked på e-mail: info@zenzshop.dk inden du returnerer en vare. 

 

Reklamation

Dit køb er til enhver tid omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Eventuelle fejl eller mangler ved produkter leveret fra zenzshop.dk skal påberåbes senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen.


Det er din pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 


Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest 2 år efter du har fået varen leveret. For varer med begrænset holdbarhed er din klagemulighed afgrænset af den holdbarhedsperiode der er oplyst i forbindelse med købet. I det omfang det er muligt vil du få varen ombyttet. 


Kontakt os på info@zenzshop.dk hvis du ønsker at klage.

 

Forkert leveret vare

Hvis du har modtaget en forkert vare i forhold til det du har bestilt, bedes du kontakte os på e-mail: info@zenzshop.dk. Oplys i din e-mail ordrens referencenummer, dit navn og adresse, telefonnummer og produktets detaljer samt begrundelse for ønsket tilbagelevering eller ombytning.

Vi bestræber os på at svare på din henvendelse indenfor 48 timer. Vi vil i vores besvarelse rådgive om hvordan den videre returproces skal foregå. Såfremt fejlen bekræftes af os vil du enten modtage en ny vare eller du vil få tilbagebetalt købsbeløbet. 

 

Retur

Hvis du fortryder købet, skal varen tilbageleveres til:

ZENZ Organic Products ApS
Guldbergsgade 29P
2200 København N
Danmark

E-mail: info@zenzshop.dk
Telefon nummer: +45 53538405



Husk at give os besked på email: info@zenzshop.dk inden du sender varerne retur.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varen er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for varen, indtil vi modtager din returpakke. Gem altid din kvittering og tracking nummeret.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder et køb. 

Vi forventer, at du afsender varen hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse. Husk du skal sende returpakken senest 14 dage efter, du har fortrudt.


Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller pakker som er sendt uden omdeling, og derfor kun kan afhentes i en postbutik / pakkeshop.

Vær opmærksom på, at der ikke altid er nogen på vores adresse til at modtage pakker. Vi anbefaler at du sender med Postnord eller GLS, så vi efterfølgende kan hente pakken i nærmeste postbutik / pakkeshop i de tilfælde hvor vi ikke er her til at modtage pakken.

Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er stor hjælp hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse og evt. kopi af forudgående korrespondance mv.

 

Tilbagebetaling

Når vi modtager din returvare, tjekker vi den, og herefter får du tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet, såfremt varen er i ubrugt og salgbar stand. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Beløbet skal ifølge forbrugerreglerne tilbagebetales inden der er gået 14 dage fra modtagelsen af varen. Vi bestræber os dog altid på at tilbagebetale pengene umiddelbart efter modtagelsen. 



Vær opmærksom på at du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi: 

  • du reelt har taget varen i brug
  • hvis mærkat / label er aftaget helt eller delvist, eller hvis denne mangler
  • varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer.

Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde.

 

Personoplysninger

For at kunne handle på www.zenzshop.dk skal du som minimum oplyse:


  1. Dit fulde navn
  2. 
Adresse
  3. 
E-mailadresse
  4. 
Telefon nummer



Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.


Oplysninger videregives ikke og sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.


Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til ZENZ via e-mail info@zenzshop.dk.

 

Cookies

Ved at benytte zenzshop.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som lægges på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er IKKE et program og indeholder IKKE virus. Vores cookies kan ikke læse data fra din computers harddisk eller læse cookies oprettet af andre hjemmesider du har besøgt.


Hvis du ikke ønsker dit besøg på webstedet bliver sporet af vores cookies, kan du indstille din internetbrowser og / eller firewall til at deaktivere dem. Desværre kan dette have en negativ effekt på din brug af webstedet. Brug din internetbrowsers’s hjælpeguide for at læse om, hvordan du deaktiverer og / eller sletter cookies på din computer. 


Du kan læse mere om brug af cookies på zenzshop.dk ved at klikke her >>

 

Kundeservice

Har du andre spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på e-mail: info@zenzshop.dk eller ringe til os på telefon nummer +45 53538405. Kundeservice træffes på hverdage i tidsrummet 9.00-16.00